Geoblog.pl    ceta    Podróże    Zjednoczone Emiraty Arabskie i Dubaj 2012/2013    Dubai => Abu Dhabi

Dubai => Abu Dhabi

Zjednoczone Emiraty Arabskie
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Abu Dhabi

Abu Dhabi, w stolicy

Miasto podoba mi się jednak bardziej od Dubaju, byliśmy w Abu Dhabi 2 razy - i szczerze bardziej czuć tutaj i widać zderzenie nowości ze starością. W przeciwieństwie do Dubaju nie wszystko jest tutaj wybudowane od zera w ciągu 3 lat ;) Nie ma tu tego przepychu, a galerie handlowe są znacznie mniejsze...
Znacznie tez łatwiej poruszać się tu samochodem, niż w Dubaju - centrum jest mniejsze i szybciej można zaznajomić się z mapą

Co warto:

- numer jeden to oczywiście Sheikh Zayed Grand Mosque czyli 3 co do wielkości największy meczet na świecie i na prawdę robi wrażenie. Może tam się pomieścić nawet 40.000 wiernych ...
Obowiązkowo wizyta w ciągu dnia i koniecznie wieczorem, pięknie oświetlona, starczy puścić muzykę arabska i mamy czysty orient klimat ;)
Wejście jest za darmo.....parking tez za darmo, minusem jest to że trzeba przyjechać wtedy kiedy się nie modlą, a to się dość często odbywa. Kolejna ważna sprawa to ubiór. Panowie długie spodnie, i długi rękaw. A my, panie, nieważne co mamy na sobie, bo pewnie tak zostaniemy skierowane do Female Dress Room i tam nam dadzą "czarny worek" z kapturem wiec włosy tez trzeba zakryć... Czułam się w tym jak idiotka ale wszystkie białe kobitki miały taka minę jak ja, wiec da się przeżyć :)
Ciekawostka: w środku wiszą wielkie lampy które są zdobione kryształami Swarovskiego

- Emirates Palace czyli najbardziej luksusowy hotel świata, 5 gwiazdkowy, można wejść pospacerować, jest kilka ciekawych wystaw odnoście rozwoju Abu Dhabi
Ciekawostka: hotel można znaleźć na www.booking.com Z tego co widzę najtańszy pokój na Walentynki tegoroczne na jedną noc to 471 Euro ;) a pokoik ma 55 metrów kwadratowych
gorzej że Apartament 165 metrów kwadratowych kosztuje już za jedna noc 2350,00 Euro :/

- przejść główna ulice Corniche i zwiedzić parki nad wodą

- pójść na plaże, oczywiście Public Beach bo na Family Beach nas przegonią ;p chyba że mamy dzieci to śmiało, ale nie wiem wtedy czy nie trzeba w worku jako kobieta i tak wchodzić do wody!

- Ferrari World
dla fanów marki i nie tylko - jest co robić na cały dzień, mają nawet kolejkę górską ;)
Wejście kosztuje 100 AED od łebka

Czego nie warto:
- można darować sobie Abu Dahbi heritage village - nic ciekawego i jeden dyżurny wielbłąd tam tylko siedzi ;)