Geoblog.pl    ceta    Podróże    Karaiby: Jamajka 2016    kierunek Port Antonio ---- czyli jak zwiedzać Jamajke WYPOŻYCZONYM SAMOCHODEM ! ----
2016

Jamajka
Jamajka, Port Antonio

Jako ze mieliśmy czas postanowiliśmy ten wypad podzielić - część wypoczynkowa w zamkniętym hotelu all inclusive i część zwiedzającą.

Na początku plan był przemieszczać się lokalnym transportem. Niestety częstotliwość autobusów i czas jazdy pozostawiają na Jamajce wiele do życzenia. Autobus to faktycznie najtańszy możliwy transport, ale tracicie sporo czasu. Z rożnych względów, w tym również bezpieczeństwa nie zdecydowaliśmy się na takie podróżowanie po wyspie.

Druga opcja to tanie taxówki - share taxi - albo prywatne busy czy samochody z kierowcami. Share taxi znów tracisz czas i jeżdżą tylko po danej miejscowości, mało z nich zapuszcza się z miasta i do miasta, a jeśli to robią to zawsze krzyczą dla turysty na początek 100$ USD ... czyli tak jak prywatny transport - DROGO !!!

Nasza trasa miała być daleko - także prywatny taryfiarz chciał na dzień dobry 210$ USD w jedna stronę...

Po kalkulacjach, wypożyczyliśmy w środę 15.06 z naszego hotelu auto - dostaliśmy nawet jakąś zniżkę, z targowaniem ciężko było i tak.
Wypożyczalnia to znany Budget Car Rental http://www.budgetjamaica.com/
Auto na 3 dni - Suzuki jakaś limuzyna - odjazd z Runaway Bay, oddaliśmy na lotnisku w Montego Bay w piątek późno wieczór
Cena to 235$ USD + 40$ USD za to ze oddajemy w innym miejscu
Trzeba mieć kartę kredytowa - ściągają z niej od razu 500$ USD depozytu... które niestety nam zwrócili dopiero po interwencji i po 3 tygodniach - niestety tanio nie jest. Ale warto zapłacić za taką niezależność, bezpieczeństwo i swobodę w zwiedzaniu wyspy. Spotkaliśmy sporo innych par, w różnym wieku, tak własnie zwiedzających wyspę.

Jazda autem po Jamajce:
jest bezpiecznie z autkiem, benzyna tania. Wyspa prosta do nawigacji.
Wszystkie auta są mocno skręcone - na całej Jamajce można jeździć max 80km !!! Jest sporo radarów i policji.