Geoblog.pl    ceta    Podróże    *** NIEMCY od 2019    Wyspy Fryzyjskie .... Norderney ...
2020

Wyspy Fryzyjskie .... Norderney ...

Niemcy
Niemcy, Norderney

Pojechaliśmy na wyspy niemieckie
Niemieckie Karaiby:)
Niemieckie Malediwy:)
Taka wycieczkę marcową nam znów wymyśliłam.
Mieliśmy być na Majorce ten tydzień ale Korona nam przeszkodziła.

Wyspy Fryzyjskie (nid.Waddeneilanden lub Friese Eilanden, niem. Friesische Inseln, płnfryz. Friisk Ailönen lub Fresk Eilunen, duń.Vadehavsøer lub Frisiske Øer) – archipelag wysp w północno-zachodniej Europie, na Morzu Północnym, który rozciąga się wzdłuż wybrzeży Holandii, Niemiec i zachodniej części Półwyspu Jutlandzkiego. /wiki

Byliśmy na wyspie Norderney

Norderney (wschodniofryz.Nörderneei) – miasto uzdrowiskowe i jednocześnie wyspa wchodząca w skład Wysp Wschodniofryzyjskich w Niemczech u wybrzeży Morza Północnego, w kraju związkowymDolna Saksonia, w powiecie Aurich. W 2008 roku miasto zamieszkiwało 5866 osób. /wiki

Spokój,cisza, mało ludzi i kilka samochodów.
14 km pusta plaża na Norderney!!
Nawet foki czasem tam siedzą.

Warto odwiedzić te wyspy mimo że ceny są tu wyższe niż na lądzie.

Wycieczkę warto zaplanować na minimum 3 noclegi aby dobrze się zrelaksować i wczuć w klimat tych wciąż dzikich oddalonych od lądu wysp.

JAK DOSTAĆ SIE NA WYSPY?
Każda z nich ma swoją stronę internetową na które po wyborze języka dowiemy się wszystko promach, cennikach i rozkladach jazdy.

Na Norderney prom kosztował 42 euro za 2 osoby w 2 strony. Nie trzeba bukowac konkretnej godziny odjazdu, bilet jest otwarty. Wybieramy tylko dzień.

Auto zostawcie w porcie na parkingu 3 euro za 24h.

Uwaga- przy wyjeździe z wyspy będzie trzeba zapłacić tax podatek turystyczny liczący 2 euro za dzień od osoby.

NOCLEGI

Noclegi z dużym wyprzedzeniem warto zarezerwować na booking.com
Przykładowo: za 2 noclegi ze śniadaniem trzeba liczyć w hotelu 150euro
Opcja camping na pewno tańsza ale tylko latem. W marcu było 12stopni i wiał wiatr

JEDZENIE

Dania z rybek, przepyszne i zawsze świeże , wahają się między 15 a 35 euro w zależności od restauracji i ryby.
Bułeczke ze śledziem można kupić za 3 euro.

Polecam rybne restauracje:
Das kleine Fischrestaurant
oraz
deLeckerbeck

ROWER

Koniecznie wypożyczcie rower na wyspach , najlepiej elektryczny, pełno ich tam.
Zwykły rower to 8 euro za dzień
Elektryczny 18 euro
Wypożyczalnia nasza to Bike rental Norderney Bike

Każda z tych wysp jest inna.
Na pewno tam wrócimy aby sprawdzić resztę.
Zupełnie inny klimat niż nasz Bałtyk... tutaj jest czysto, spokojnie, bez imprez, i bez kiermaszu na każdej ulicy, oczywiście parowanów też nie ma tylko piękne kosze 2 osobowe z materiału i wikliny.

Polecam

mamaMa
mamaMa - 2020-03-19 08:27
Podpisuję się pod wpisem!

Wyspy są i ciekawe i dziko piękne. Zaczęliśmy ich zwiedzanie i ciekawa jestem kiedy w obecnej sytuacji będziemy mogli tę pasję kontynuować.

tealover
tealover - 2020-03-19 10:58
Nawet nie wiedziałam, że istnieje takie miłe miejsce :) Dzięki za przybliżenie go!

ceta
ceta - 2020-03-20 14:30
Super! Dzięki za komentarze!
Tak - to na prawdę świetne miejsce - bardzo spokojne i niby małe te wyspy a jednak duża cywilizacja i organizacja, niczego nie brakuje tam!
Wróciliśmy niedawno, teraz zamknięto wyspy - narazie nie wolno już nigdzie po Niemczech podróżować. Poczekamy, byle do lata przeszło. Pozdrawiam serdecznie i wszystkiego dobrego! :)

mucha
mucha - 2020-11-19 14:24
Miejsca na pewno warte uwagi. Po prawie 12 latach mieszkania w Holandii, muszę się w końcu zebrać i zwiedzić wyspy Morza Wattowego :) Jak zawsze, najdalej jest tam gdzie mamy pod nosem.