Geoblog.pl    ceta    Podróże    Indie 2014    Jaipur => Mumbai lotem a potem pociąg na Goa... / jak zarezerwować, kupić bilet na pociąg w Indiach /

Indie
Indie, Mumbai

lecimy za IndiGo do Mumbai a potem tania MERU taxi do dworca CST coby zdarzyć na nocny pociąg...

O pociągach w Indiach można by magistra napisać albo nawet cztery, ,,,
temat rzeka. ..
Najgorzej z rezerwacja ... musimy mieć numer telefonu indyjski aby zweryfikować konto.
Jeśli go nie mamy support kolei potrzebuje nasz skan paszportu aby nam takie konto zweryfikować...
ogólnie samo użeranie się z ciapatymi słabym angielskim co gdzie jak...
Ja w końcu znalazłam z byłej pracy kolegę hindusa i przy pomocy jego konta zakupiłam bilety kartą kredytową

Strona do zakupu to IRCTC:

Mozna tez przez cleartrip ale uwaga 2 razy drożej tam mają !!!!!! wiedza że turyści kupują u pośredników bo się sami logować nie mogą...

My za 2 bilety nocnym klasa 2, AC - z Mumbai do Goa - miejsca leżące - zapłaciliśmy 3,163 rupia

Bilety zakupione karta przeszły bez problemu
ładnie je wydrukowaliśmy
przyjechaliśmy na pociąg godzinę przed czasem
wchodzimy do wagonu naszego - mieliśmy AC TIER II
i co - na moim miejscu siedzi facet i mówi ze my jesteśmy na liście rezerwowej !!! i że to pisze na naszym bilecie...
ja sie pytam WTF jak to możliwe i gdzie to niby pisze !!! skoro zapłaciliśmy i ściągnęło nam pieniądze z karty
a on na to że to nic nie znaczy że zapłaciliśmy bo miejsce musi byc potwierdzone a nasze nie jest .,,
ze strachu że nas w ogóle z tego pociągu wyrzuca bo nie mamy biletów wybuchła u nas mała panika
Okazało sie że zostać możemy tylko że mamy inne miejsca niz na biletach, gdzieś w pociągu ... może też w nizszej klasie jak nasza będzie cała potwierdzona i full....
W końcu położyliśmy sie tam gdzie było miejsce w naszej klasie.
a pan konduktor ktory przyszedł poinformował nas ze tu jedna osoba w tym wagonie ma miejsce a druga osoba 3 wagony dalej...
Jednak zdanie mojego mężczyzny "SIR! I must be with my wife!!! " zadziałało na tego pana że w końcu pozwolił nam zostać tam gdzie się ułożyliśmy razem ,,

UWAGA !!!
wiec jeśli kupicie bilet tak jak ta przez internet i macie na bilecie gdziekolwiek napisane PQWL to oznacza to że jesteście na WAITLIST !!! i trzeba potwierdzić bilet albo u supportu kolei albo w okienku na dworcu !!!

Z tego co się dowiedziałam są tez inne skróty / ale niestety nie ogarniam czym one dokładnie sie różnią :D /
RLWL: REMOTE LOCATION WAITLIST
PQWL: POOLED QUOTA WAITLIST
RSWL: ROAD-SIDE WAITLIST

IMPORTANT :

For details, rules and terms & conditions of E-Ticketing services, please visit www.irctc.co.in.

E-ticket cancellations are permitted through www.irctc.co.in by the user.

PNRs having fully waitlisted status will be dropped and the names of the passengers will not appear on the chart. They are not allowed to board the train. However the namesof PARTIALLY waitlisted/confirmed and RAC will appear in the chart.

Obtain certificate from the TTE /Conductor in case of PARTIALLY waitlisted e-ticket, LESS NO. OF PASSENGERS travelled, A.C.FAILURE, TRAVEL IN LOWER CLASS. This original certificate must be sent to GGM (IT), IRCTC, Internet Ticketing Centre, IRCA Building, State Entry Road, New Delhi-110055 after filing on-line refund request for claiming refund.

Contact us on: - 24*7 Hrs Customer Support at 011-23340000 , Chennai Customer Care 044 – 25300000 or Mail To: care@irctc.co.in