Geoblog.pl    ceta    Podróże    USA: Floryda 2016    o USA Floryda: co warto / noclegi / transport / wypożyczanie auta
2016

o USA Floryda: co warto / noclegi / transport / wypożyczanie auta

Stany Zjednoczone Ameryki
Stany Zjednoczone Ameryki, key west

o USA:

Jest to jeden z najprostszych krajów do podróżowania. Nawet nie potrzeba przewodnika, wszystko jest w internecie, rezerwujemy online, googlujemy. Jedyne co musimy posiadać to worek $ bo nie jest to tani kraj. Cokolwiek byście nie wymyślili w usa znajdzie sie ktoś kto wam to umożliwi za oczywiście konkretna sume dolców.

NOCLEGI:

Wszystko rezerwowałam online, często tego samego dnia lub z jednodniowym wyprzedzeniem.
Korzystałam tylko z portali:
booking.com
hostelworld.com
oraz bardzo popularnego w usa airbnb.com - dość ciekawe doświadczenie bo śpisz w podnajętych pokojach, domach u prywatnych osób, rzadka okazja do obejrzenia jak mieszka przeciętny Amerykanin. Polecam, ale tylko rozsądnym, tolerancyjnym i otwartym na nowości i inność.

PIENIÄ„DZE:

Najważniejsza sprawa w podróży do usa to ważna KARTA KREDYTOWA, bez tego ani rusz!!
Potrzebna do rezerwacji noclegów a przede wszystkim auta!

TRANSPORT:

Jest dramat: pojechałam trochę bardziej z nastawieniem na publiczny transport, niestety rzeczywistość dość szybko mnie dopadła..... jeśli nie chce siedzieć w jednym miejscu to bez samochodu nie ma szans na efektywne zwiedzanie.

Strona autobusów na Florydzie: https://www.greyhound.com/en/ podobno długo , wolno i średnio bezpiecznie.

WYNAJEM SAMOCHODU:

Auto wynajęłam tanio, bo za 11 $ dziennie
Ja znalazłam taka ofertę na https://www.priceline.com/

BEZ KARTY KREDYTOWEJ NIE MA OPCJI BY WAM AUTO POŻYCZYLI

Istotne jest dodatkowe full ubezpieczenie samochodu , z wypożyczalni moze byc drogo bo bezpośrednio u nich. Natomiast portal priceline oferuje wykup pełnego ubezpieczenia odrazu wraz z rezerwacja, trzeba kupic! U mnie był to Allianz , polisa przyszła odrazu na maila. W razie czego można tez na stronie Allianz ubezpieczyć oddzielnie auto allianztravelinsurance.com