Geoblog.pl    ceta    Podróże    Karaiby: Guadeloupe 2022    Guadeloupe / Gwadelupa - atrakcje, wulkan, plaże, rum :)
2022

Guadeloupe / Gwadelupa - atrakcje, wulkan, plaże, rum :)

Gwadelupa
Gwadelupa, Basse-Terre

MUST SEE / MUST DO or MUST TRY :)

=> wulkan La Grande Soufrière
wulkan jest i ma kapryśna pogodę, zasada jest taka ze jeśli go w miarę widzisz ma sens na niego iść , jeśli nie to nie ma co się aż tak pchać bo będzie padać i to dużo a widoczność będzie zero czyli mgła.

aby dostać się na niego należy być na drugiej wyspie
parkujecie przy Parking des Bains-Jaunes i udajecie się na wulkan, całość z powrotem powinna zjac 3-4 h
droga jest dobrze oznaczona i dobrze przygotowana, można iść z dziećmi

=> wodospad Grande chute du Galion, alternatywa do wulkanu
ten sam parking: Parking des Bains-Jaunes

uwaga! gdy padało i jest mokro to będzie błoto także buty będą mokre, ale i tak nie idźcie do lasu tropikalnego w klapkach :)

uwaga2! nie ma tam sklepów czy straganów czy restauracji... także bagietki, wałówka i woda do zabrania na plecy

=> Zoo de Guadeloupe au Parc des Mamelles
zoo na wyspie jest świetne , super zwierzęta w dużym ogrodzie botanicznym

=> Blue Lagoon - zabukujcie rejsik lodka do Ilet Caret - przygoda niczym z piratów z Karaibów plus bezludna wysepka mająca parę metrów
Większość lodzi startuje z Sainte-Rose z plaży Plage la Ramee
Blue Lagoon Excursion Guadeloupe
Nasza lodka była z firmy gwadaventure, gorąco polecam https://gwadaventure.fr/
należy jednak wcześniej rezerwować, można whatsupem

=> Gardens Valombreuse MTL
podobno warto odwiedzić ogród botaniczny , my niestety nie daliśmy rady

=> Pointe des Chateaux
cypel na końcu wyspy, warto wdrapać się do tego krzyża na zachód słońca

=> Gwadelupa ma kilka mniejszych wysp na które tez warto podobno jechać na 1 dzień a nawet spędzić tam noc
wymieniane były szczególnie:
>> Les Saintes (Terre-de-Haut)
>> Terre-de-Bas
>> Marie-Galante

==========

PLAZE:

=> Grande Anse beach
, czarny piasek wulkaniczny , sa tu duże fale

=> Plage de Grande Anse
, przepiękna !!! tu tez sa fale ale można fajnie popływać

=> Plage de la Perle
!!! najlepsza, ulubiona, przepiękna. tu tez sa fale ale można fajnie popływać

=> Plage Du Souffleur
, świetna i piękna plaża, dużo sprzętu wodnego do pożyczenia !! kajaki, sup etc. jet ski tez jest, są restauracje i beach bary , plaska woda , można popływać, dobra dla dzieci

=> Plage d'Anse à la Gourde
, dość dzika ale piękna , trudno będzie tu jednak popływać

=> Plage de Bois Jolan
- plaska woda, nie ma fal, nie ma tez jednak za dużo restauracji czy czegoś do jedzenia